SEO

Despre SEO

SEO, un cuvant greu si mai putin cunoscut care nu zice nimic, dar de fapt zice multe. Intr-o lume plina de cuvinte digitalizate, am inceput usor, usor sa mai adaugam unul pe care il vom folosi foarte des in viitorul apropiat. SEO este un acronim pe care oamenii il aud fugitiv sau intamplator, dar de care scapa imediat fara sa stie exact ce inseamna si ce beneficii le-ar putea aduce.

Deci, ce inseamna SEO?!

SEO este un acronim pentru prescurtarea cuvintelor “Search Engine Optimization sau pentru o traducere relativ fericita “Optimizarea pentru Motoarele de Cautare” (v-am zis ca este relativ fericita, nici macar nu suna bine).

Optimizarea pentru Motoarele de Cautare te ajuta sa ai pozitii cat mai ridicate in motorul de cautare (Google) pentru cautarile cuvintelor care iti reprezinta afacerea.

Pentru a putea avea pozitii cat mai ridicate, trebuie sa-ti modifici site-ul (SEO On-Page) pentru a raspunde cerintelor motorului de cautare (Google) si pentru ca acesta sa poata „citi” cat mai usor continutul site-ului tau, si de asemenea, este important sa primesti cat mai multe link-uri din partea altor site-uri.

SEO este o unealta relativ noua de marketing digital care are ca pricipal obiectiv cresterea vizibilitatii site-ului tau in rezultatele cautarilor organice (nu cele platite ca Google AdWords) pe motorul de cautare. SEO contine atat partea tehnica, cat si partea creativa de care este nevoie pentru a creste pozitionarea site-ului, cresterea traficului pe site si cresterea gradului de notorietate in motoarul de cautare.

Exista o multime de aspecte care contribuie la o campania SEO reusita, de la cuvintele, textele si imaginile ce apar pe paginile site-ului, pana la felul in care se trimit link-uri de pe alte site-uri catre site-ul tau. Uneori SEO este pur si simplu o chestiune tehnica ce trebuie facuta site-ului (SEO On-Page), pentru ca motorul de cautarea sa-l inteleaga si sa-l citeasca mai usor si astfel acesta il va vedea relevant la anumite cautari.

SEO nu este doar un proces de construire a site-ului care sa corespunda cerintelor stricte ale motorului de cautare. Este despre cum sa facem un site care sa ofere informatii relevante pentru useri, cand acestia vor sa afle sau sa vada anumite lucruri. Intotdeauna aceste princpii vor merge mana in mana si niciodata separat pentru ca rezultatele sa existe.

Pentru ca o campanie SEO sa functioneze si sa aduca rezultate scontate trebuie ca partea de SEO On-Page (partea tehnica) sa fie facuta inainte de inceperea celei de SEO Off-Page (partea creativa). Dupa cum am mentionat mai sus, SEO On-Page reprezinta optimizarea site-ului pentru ca acesta sa fie mai usor de citit de catre motorul de cautare. Acest proces poate sa includa moficarea continutului site-ului, modificarea unor elemente HTML impreuna cu modificari ale codului sursa, toate aceste lucruri pentru cresterea relevantei site-ului pentru cuvintele cheie relevante si pentru a elimina anumite bariere din calea activitatilor de indexare ale motorului de cautare.

A doua etapa a procesului de SEO, este construirea de link-uri (link building) ce duc catre site-ul tau, proces ce are denumirea de SEO Off-Page.

Avantajul campaniei SEO pentru promovarea unui site, este dat de faptul ca rezultatele pe care acesta la ofera sunt sigure si pe termen lung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *