Totul despre AdWords Countdown

Economia ne-a invăţat că oamenii pun mai mult preţ pe un lucru care nu este foarte accesibil, decât pe ceva care este din abudenţă şi îl pot avea oricând. Ca şi om de marketing, poţi crea iluzia că un produs nu este foarte accesibil prin oferte foarte bune, oferte la care să ai un stoc limitat sau un timp limitat.

Sectiunea de “Lightning Deals” de la amazon.com este un exemplu perfect pe care oamenii de marketing îl pot folosi. Amazon ofera 3 elemente importante prin care lasă impresia că nu toată lumea va avea acces la acel produs.

amazon lightning deal

  • Arată cât de mulţi oameni doresc produsul până acum;
  • Arată şi preţul iniţial şi chiar şi cât la sută veţi economisi dacă veţi cumpăra acum;
  • Arată cât timp a mai ramas din ofertă.

Toate elementele de marketing folosite de Amazon in poza de mai sus, le puteţi folosi şi dumneavoastră in campania de AdWords cu ajutorul Adwords Countdown Ads.

Ce inseamnă mai exact Adwords Countdown Ads

AdWords Countdown Ads sunt nişte tipuri de reclame care vă permit să inseraţi text dinamic, atât în campania de Search cât şi în cea de Display. După cum spune şi numele, această opţiune vă permite să adaugaţi in reclamă un countdown care sa arate câte zile, ore, minute mai sunt rămase până când oferta pe care o pomovaţi, expiră.

countdownsearch

Cum se configurează AdWords Countdown Ads?

Deşi pare complicat, interfaţa AdWords oferă o soluţie foarte simplă.

  1. Incepe prin a crea o reclamă normală cu text.
  2. In linia de descriere in care vrei să apară timer-ul tastezi o acoladă deschisă ({), moment in care se va deschide un meniu drop-down din care va trebuie sa alegi “Countdown”.
  3. Ultimul pas, selectarea opţiunilor pentru timer-ul dumneavoastră.

google-countdown

Aici veţi selecta cât timp să ruleze timer-ul (de regulă cam până în ziua în care oferta dumneavoastra expiră).

ATENTIE! Reclamele cu timer nu vor porni dacă nu aveţi in acelaşi ad group şi o reclama standard!

Functionează mai bine reclamele cu Countdown decat cele Statice?

Aceste două studii (1,2) făcute de Search Engine Land, respectiv Google ne spun că in ambele cazuri reclamele cu Countdown au avut un CTR şi o rată de conversie mult mai mare decât cele statice.
Datorită faptului că o reclamă cu Timer este foarte uşor de realizat şi că din cele două teste de mai sus a reieşit un număr mai mare de conversii, este clar că merită incercat, dar aveţi grijă pentru că in PPC, ceea ce merge la business-ul meu, este posibil să nu meargă la business-ul tău şi invers.

Astăzi am inceput şi noi la agentie o campanie de AdWords cu Countdown. Şi nu neapărat pentru că ne-au convins studiile de mai sus, ci pentru faptul că din căutările noastre, NIMENI, dar absolut nimeni nu foloseşte aşa ceva. (cel puţin pe nişa pe care vrem noi să începem o astfel de campanie)

Voi reveni cu statistici legate de cât de bine a mers campania!

Save

Save

Save

Save

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *